tisdag 28 september 2010

BEKRÄFTELSEKÅT!

Jo då, jag som PROMPAR på att man fan inte alltid behöver vara BÄST!
Nej, ska jag hela tiden sträva efter att vara i "toppen" så kommer jag ALDRIG att bli frisk!
Jag MÅSTE verkligen hitta ett mellanting och kunna känna en stolthet över att jag klarar saker utan att det behöver vara BÄST för att "räknas"!
- Allt eller Inget liksom. Fungerar inte i det långa loppet. . .

Detta kämpar jag ju med och det är antagligen därför som jag är så jävla rädd för ansvar, måsten och plikter (jag är, trots det ständiga jobbet, fortfarande inte så bra på att vara "lagom"). . .
Hur som helst,
nu läser jag ju "etik och livsfrågor" och lämnade, förra tisdagen, in min FÖRSTA inlämningsuppgift.
Har känt en enorm press runt det där; "fan! Tänk om det inte är godkänt?!"
Idag - NYSS faktiskt - hade jag fått svar från min lärare ang uppgiften: VN!!!! (VN= VÄL I NIVÅ - alltså bästaste betyget man kan få på en uppgift!)
Fattar ni?!?
Det har inte kunnat gjorts bättre!!!
Jag blev så himlarns skitglad så ni kan aldrig tro!!!
Nu är jag så äckligt taggad för att nästa uppgift också skall ligga på VN-nivå!. . .
Tjohoooo!

Om jag analyserar denna händelse lite nu så är det ju både på gott och ont.
Alltså, undrar om det kanske vore BRA för mej att få ett "godkänt" bara. .
När man är så otroligt BEKRÄFTELSEKÅT som jag är så blir det rätt sjukligt och inte ett dugg bra för självkänslan.
Självkänslan är väl egentligen förbannat löjligt att prata om i detta fallet för här är det ju rätt tydligt att den lyser med sin frånvaro.
Så länge jag inte kan se mej själv tillhöra något annat än ELITEN eller INGENTING så bör jag nog fundera på vad som saknas i mitt inre (eller vart fan självkänslan sitter).

Puh, hur gör man?!
Denna nalle har nog också fått VN på en uppgift!

I Lördags spelade vi (Maddiz And The Boggie Boys).
Snacka om att jag har GRUVAT mej för den spelningen.
Sist vi spelade var en ren katastrof (för min del).
Jag kände mej urkass.
Vilket BORDE vara helt OK då även JAG är mänsklig och inte har toppdagar varje gång vi spelar.
Då var vi där igen: JAG skall vara BÄST annars är jag INGET!
Åter till Lördagen.
Det var SKITKUL!
Ös på dansgolvet, possitiva & glada människor, VI hade skitkul och allt flöt på riktigt bra tycker jag!
-Back on track!
Detta var ett ganska egocentriskt-informationsinlägg kan jag tycka så här i slutskedet av skriveriet.
Det skiter jag i.
Hade en del att berätta om mej själv nu tycker jag så det så!
Nu ska jag sätta mej och läsa lite "Etik Och Livsfrågor". . . . .
Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Woho! Grattis :) Själv sitter jag och kämpar med en hemtenta jag, och jag är precis som du. Är jag inte bäst så får det vara. Om du kommer på var självkänslan sitter så kan du väl dela med dig av visdomen ;) Puss!

    SvaraRadera
  2. Hur går det för dej med tentan?
    ja du, det där måste vi jobba lite på.
    Man ska fan duga precis som man är!. . .
    Hittar jag självkänslan i ngt hörn så meddelar jag dej på stört!

    Puss!

    SvaraRadera