torsdag 2 september 2010

"VuxenPoäng". . . .

Nu är det slut på att åka "sportbil". . .

Denna byts ut:


Mot denna:
Vuxenpoängen haglar över mej nu känner jag.
Regnade så mycket vuxenpoäng att jag till och med fick lust att städa lägenheten idag. . .
Pappa har köpt en Ford Focus till mej, eller ja, vi ska byta bil.
Han får min lilla röda "sportis" (TACK ÄLSKADE PAPPA!) och jag får denna Ford av honom!
"Ingen fordvåran gård" har jag alltid sagt men nu, hokus pokus, så har jag ÄNDRAT mej vad gäller deFett!
Är överlycklig!
Äntligen kan vovven få sin egen plats i skuffen!
Jag har BAKDÖRRAR!
Volymknappar på RATTEN!
"BASTUKNAPP" till rumpen (adjö min egentovade lilla värme-rump-lapp!...)!
Jag behöver inte skriva avskedsbrev varje gång jag skall ge mej ut och åka under vinterhalvåret!
Bilen "studsade" sig inte fram på vägen, nej, den gick liksom riktigt bra!
Enda nackdelen nu är att jag inte längre kan åka UNDER alla sega lastbilar som stoppar upp trafiken..
Nej, nu åker jag ju BIL och måste hålla mej till trafikreglerna. . .
Det är smällar man får ta när man blir "vuxen" antar jag. . . ?
Tråkigt nog är det en del "pyssel" med bilen innan jag kan sätta mej bakom ratten och, på RIKTIGT, bli en "VuxenBilsFörare".
Lite bromsar som måste lagas (jag kan köra med handbromsen annars men det var inte helt ok), ett unns rost som skall fixas, lyktor som skall bytas och en liten touch av pappas ömma BilHand, sedan är den nog redo för MEJ!
Får alltså skutta runt i "Hyndan" ett litet tag till. . .
Nej, nu ska jag återgå till mitt "städpyssel".
Kram , Puss

3 kommentarer:

  1. Nice! När får man provåka? ;)
    Kan lova er att ni kommer få en toppendag i Västerås! Kanonduktiga! Du ska få se bilderna sen! :) Puss & Kram vännen!!

    SvaraRadera
  2. Jättenyfiken på bilderna!
    Jag kan "ragga upp dej" så fort bilen är körbar och så tar vi oss en liten "raggarsväng" om du vill?! ;o)

    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Låter mkt bra! :) Ett litet sneakpeak av bilderna ligger på bloggen!!

    Puss & Kram!

    SvaraRadera