torsdag 23 september 2010

Sirap

Dagen har jag startat med en flaska sirap till frukost.
Bara sirap, direkt ur flaskan.
slörp slörp slörp.
Blev lite väl sött mot slutet måste jag säga men det gick ner. . .

-Nej, jag har inte druckit sirap till frukost (vad jag kan minnas iaf), men det känns så.
Är helvetiskt seg, ögonlocken hänger och täcker mitt halva synfält, jag omringas av en massa "BORDEN" men ingenting känns speciellt lockande. . .

Tänkte att "jag ska skriva ett in i helvete intressant blogginlägg", men med rumpan placerad på den obekväma trästolen framför datorn så insåg jag att jag inte heller här har något skitkul/intressant att bjussa på.
Funderade på om jag skulle ta ett nakenkort på granngubben och ev analysera en manskropp på sina äldre dagar. -Inte heller det var lockande nog.

Jag har hjärtklappning också förresten.
Det började igår då jag satt på gruppterapin - även detta antar jag är ett stress-symptom. Jag har haft det förr så jag räds inte ett jävlaste dugg.
Kan nästan bli förbannad över att hjärtat inte exploderar som det känns att det skulle vilja göra.
Nej då, det har bara en jävla fart mitt hjärta.
Hejja hejja! Marathon!
Tänk om det vore samma fart på mej som på mitt hjärta!?
Då gick det undan!
Kanske är därför som jag är så seg.
Orkar inte med mer än hjärtruset. Tar liksom lite för mycket energi?...

Melvin ligger i sin bädd och snarkar.. Undrar om han också har hjärtrus och blir trött?. . .
Synd att man inte kan prata med djur.
Eller jo, det kan man iofs göra.
Jag pratar mycket med melvin.
Stackare.
Jag pratar och han kan inte säga emot.
Tur.
Tänk om han kunde det. . . :
"Förlåt att jag är på så dåligt humör i dag men jag och hunden hade världens gräl i morse. Fan vilken idiot han är! Vet du vad han sa?!"
Nej, det är väl för väl att vi inte kan kommunicera med alla levande varelser här på jorden.

Nu fick jag precis idéen att "om jag bara hade en filmkamera"!
Då skulle jag smyga ut, lägga mej i en buske och filma händelserna här på landsbyggden under en hel dag - bli stenrik och inte ett jävla dugg lyckligare för det.

Nej, ibland tror man att man skulle bli bra mycket lyckligare om man hade det man inte har.
Innan jag skaffade dator t.ex, DÅ var det helt självklart att när den dagen kom då jag hade en dator - då skulle jag skriva en bok!
Satan vad många böcker jag har skrivit!
-NOT!

Jag skulle behöva läsa lite i min "Etik Och LivsfrågeBok".
Känner mej dock lite rädd för att det halva synfältet som jag har kvar också stängs igen då av för tunga ögonlock.
-Det är strängeligen förbjudet att sova under dagtid!
Jag gjorde det ALLTID förut men då vrider bara dygnet på sig och man slutar HELT att fungera som en homosapien.

Äh, skit också!
Jag måste ju läsa så jag får väl göra det då.
Kanske ska äta lite hundskit med pärlsocker på under läsningen! - Då somnar jag nog garanterat inte! Kommer troligtvis att tappa några kilon också!
-PERFEKT!

-Trötthetsproblemet är löst och jag hoppas på ett Nobelpris för min genialiska hjärna!

Kram , Puss

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blev när jag såg att du är en följare till min blogg. Jag fick nästan gåshud. Jag ska läsa din blogg noggrant under helgen. Du har ju en hel del att berätta...

    SvaraRadera