fredag 10 september 2010

Svårt för FK!

Idag har jag haft möte med min handläggare på FK och min kära "FaluPsykolog".
Det gick ganska bra tyckert jag.
Sist blev jag arg, men nu har jag fyllts av en del förståelse för denna FK-Kvinna, som faktiskt är och har varit riktigt bra.
Hur kan jag tro att hon ska förstå sig på mej?!
-Jag menar; mitt emot henne sitter en glad och tillsynes fullt frisk tjej, som pladdrar på om sina "studieplaner", -Kurser hit och dit, framtida mål osv.
Klart att hon undrar över vad JAG gör i FK:s register nu!. . .

Tur är väl att jag har kunnigt folk (Falupsykologen)inom min problematik (Allt eller inget / svart eller vitt / Livet eller döden), som kan förklara, när jag brusar i väg och berättar om mina "framtidsvisioner", att jag bör få "pröva", med små pytte steg, mot mina idéer för att se om det fungerar.
Hon förklarade även att jag just nu, för ögat, ser "frisk" ut och att jag, eventuellt, kan ta större och större steg ut mot det "friska",
MEN hon var också noga med upplysningen om att det lika snabbt kan vända igen och att det med största sannolikhet GÖR det om vi inte låter det ta sin "lilla tid".

Hur som helst så är det nu GRÖNT.
Det var OK att jag försökte mej på denna kurs och ett nytt "avstämningsmöte" bokades in i November.
Då kommer vi att kolla på fortsatta alternativ.

Som "ett brev på posten" kom idag min studieBOK!
-Tänk så lämpligt!
Har inte vågat bläddra i den ännu men är verkligen skitnyfiken!
Ska nog lägga mej och smygtitta lite i den nu.

Nu är det BÄRA eller BRISTA som gäller!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar