tisdag 22 juni 2010

"C"

Solen skiner och vädret är underbart.
Har varit ute och gått med Melvin på morgonen, stannade och tränade lite på en åker.
Han är så duktig min lilla vovve! Gissa vad!?
Jag fick en skymt av den lilla "glädjen" då jag såg honom njuta av att "leka"/"arbeta" tillsammans med mej!

Vi har varit ute och "lekt"/"jobbat" varje dag nu faktiskt, men jag har varit tom. "spelat teater".
Jag är "glad", Jag "ler", men det är interiktigt.
Idag kände jag faktiskt en "riktig" glädje när han, överstolt, kom med bollen som jag hade bett honom söka efter.
Känslan av ÄKTA glädje varade inte spec länge men den kom över mej som i en vindpust iaf och DET var mycket välkommet.

Åkte sedan till säter där jag hämtade syster på körskolan.
När jag var på väg hem ringde telefonen. HATAR JU TELEFONSAMTAL!
Det var dolt nummer så jag bestämde mej snabbt för att inte svara..
Då jag slogs av att vi har grupp terapi i morgon och det faktiskt kunde vara något om det (inställt eller så) så svarade jag ändå! (stort plus till mej)

I andra änden var det INTE psyket.... Nej det var "C", hon som har "gruppsnacket" med oss EN TIMME I VECKAN på rehabiliteringen som jag går.

Hon ringde för att hon hade skrivit ett mail till mej som hon ville skicka.
Eftersom mailet innehöll saker som jag har berättat och vi har tystnadsplikt gentemot varandra ville hon försäkra sig om att det bara är jag som läser min mail.
Hon sa även att hon tänkte mycket på mej och ville "försöka hjälpa" på ngt vis- försöka förstå lite bättre.
WHAT?!
Hon hade väl ingen anledning att bry sig överhuvudtaget egentligen?
Hon är inte MIN psykolog och hon håller samtal med en hel grupp en timme i veckan där jag råkar ingå.
ÄNDÅ bryr hon sig på sin EGNA tid!
Jag vart nästan lite rörd...

Jag läste mailet.
Det var ett mail fullsmockat med omtanke, frågor, information och råd.
Själv svarade jag henne med ett JÄTTELÅNGT mail.

Snacka om fin människa!
Hon tog mej på alvar och hon hade verkligen LYSSNAT på det lilla jag sa och tagit det till sig!
Nu längtar jag efter henne!
på måndag får jag träffa henne och då ska hon få en JÄTTEKRAM!

Tack C för att du fick mej att känna en äkta trygghet! Nu vet jag att hon finns där!
de flesta psykologer är ju nämligen bara tillgängliga mellan 9-10 fredag morgon (eller när nu man har sin lilla "samtalstimme").

Nu ska jag ta ut melvin på en kortare prommis.
sedan är det övning i skedvi kyrka igen.

Ni glömmer väl inte att komma på våran
MIDSOMMARKONSERT
KL 17.00 PÅ MIDSOMMARAFTON
I ST.SKEDVI KYRKA?!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar