lördag 12 juni 2010

Spårdag.

Jo, idag var det spår med hundklubben.
Jag och Melvin som aldrig har prövat det förut blev "bitna" bägge två!
Attans vad roligt det var!
Melvin fattade grejen direkt och tyckte att det var grymt kul att spåra efter matte och bollar.

Kanske man har blivit en "hundnörd" nu...
Jag valde att skaffa hund pga mitt mående.
Jag tänkte att om man har hund så MÅSTE man ta sig ut och man har alltid sällskap även då man vill vara ifred, och, man är BEHÖVD av någon..
Ja, ska jag vara ärlig så var Melvin, i första hand, tänkt som en typ av medicinvariant.

Har aldrig kunnat hitta en bättre "medicin"!
Han blev inte bara en "ut-i-friska-luften-polis", nej, nu är det hundkurser som i sin tur leder in oss på både det ena och det tredje!
Aldrig att jag trodde att det skulle vara så KUL att ARBETA TILLSAMMANS med vovven!
När jag och Melv får slå våra "kloka"hjärnor i hop mår vi som bäst!

Nu sitter jag här- dyblöt och genomfrusen, Melv ligger och sover.
Vi är nöjda och stolta över oss själva och vad vi har åstadkommit under dagen i spöregnet.

Pricken över I vore nu att jag vann storkovan på V75.
Troligen INTE- men man kan alltid hoppas!

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar