onsdag 12 maj 2010

Dansa med smutsråttor och sniffa damm*

.
Piss, skit och prutt
Ät en murkla och bli DAMPrutt!....

hmmm...

Jag VET att mitt ordförråd inte är det bästa, jag VET att jag svär en hel del.
De svarta svärgrodorna har byggt bo i min mun och jag TRIVS faktiskt att ha dem där...

ÅÅååhhhhh, jag är så bitter!!!!
Vet inte varför...

Vaknade i morse och solen sken.
Bestämde mej för att det skulle bli en SJUHELVETES BRA DAG!

Tog mej till Garpenberg och det gick ganska bra.
Vi tog en prommis och där efter satt vi runt elden och pratade om allt mellan himmel och jord.
Helt ok.

Efter lunch kom R-M..
Hon började prata "mindemapping"...
Där försvann min koncentration totalt.
Jag HATAR det där med att "skriva ner" saker i någon jävla ring för att sedan "grena ut" vägen man ska ta till dem...
Fan! Är det inte bara att göra?!

Sanningen är att jag får "skolkänslor" när det snackas om skriverier och "planeringar".
Blir otroligt stressad och nervös då eftersom jag tappar fokus och skenar iväg till tankar som jag inte själv hinner uppfatta vad de handlar om ens.
Jag har svårt för "tankekartor" helt enkelt.
Antagligen för att jag har PROBLEM med mina tankar.. Hinner inte med dem när de väl sätter fart.
Därför jag får så helvetiskt svårt när jag ska försöka lösa något problem jag har...
Fastnar i problemet och hinner faktiskt inte med att fånga mina tankar på lösningar och utvägar... Det snurrar för fort.

Jag var ändå ganska duktig idag, för när jag märkte att jag tappade fokus från R-M och blev nervös och orolig så satte jag igång att träna stenhårt.
(I min vardag tränar jag HELATIDEN med tankar och känslor men vid tillfällen som dessa behöver jag lägga i en högre träningsväxel.)

Försökte att FOKUSERA på det hon sa och INTE lyssna till mina egna stresstankar.
När jag trodde att jag hade lyckats märkte jag att mina tankar hade omvandlats till att bli typ som spasmer i kroppen ist.
Jag kunde då inte sitta still...
var tvungen att titta på allt annat utom tavlan som hon skrev på,
Tvungen att klia lite på armen,
Lite på benet,
Melvin hade en fästing såg jag som tvunget skulle bort på stört,
Petade lite i elden,
Satte mej lite rakare (satt som en säck potatis)
sträckte lite på benen,
Såg en liten loggtuss på P´s tröja som jag tänkte ta bort... (hejdade mej där)
........När jag upptäckte att mina oroliga tankar hade omvandlats till KROPPSLIG oro ist så försökte jag ju ändra på det men då kom ist TANKARNA tillbaka... *pusth*

Hur jag än vred och vände på mitt "övningstänk" så blev det hela som en ond cirkel tillslut.
Var som att "hjärnspökena" gav mej ett val: "antingen så ska du ha besvär med tankarna eller också så lattjar vi med kroppen"!!!............

Det blev jobbigt som fan.
Hur gör man då liksom?.....


Nu är jag helt slut.
Sitter och tittar på mina möbler som fått ny färg av det gråa dammtäcket som bäddat in dem så fint..

Smutsråttorna (dammråttor) bjuder in till dans där de virvlar runt så fint i alla hörn och vrår...
Orkar inte bosätta dem i dammsugaren idag så jag får helt enkelt dansa med dem ist.
Ska dansa och sniffa damm nu får se hur kul min lilla "surkväll" kan bli...


Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar