söndag 2 maj 2010

Alla rökare ska gå upp i rök!

(Måste få hylla min rubrik! Var den inte lite finurlig????...)
"Från och med 1 Maj får anställda i Stockholms stad inte röka på arbetstid"
Jag är INTE rökare, Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Har där emot en klar bild över att om man väl ÄR rökare så har man VÄLDIGT svårt för att sluta...
Tror inte heller att man NJUTER av att slänga ut mellan 35-50:- flera gånger i veckan på GIFTPINNAR.
Dock så är det VUXNA människor detta gäller. Vuxna människor som BÖR ha rätten att bestämma över sin egen kropp, själ och HÄLSA!
Kan absolut tycka att man inte ska röka på arbetstid, om det tar tid från arbetsuppgifterna och stör andra individer som faktiskt inte uppskattar röken, men på rasterna kan man väl inte hindra folk från att göra vad de vill?!?!
Hörde också att de som (lyssna noga) jobbar HEMIFRÅN inte skulle få röka då det ändock är ARBETSTID!!! ????
Men WHAT??? VEM ska kontrollera det och VARFÖR?
Lever vi i ett "fritt samhälle"??? Tror inte det!
Nu vill jag lova att det inte dröjer länge innan vi tas ifrån rätten att ha husdjur också!
Tänk att komma till arbetet fullsmockad med hund/katt-particklar! -KATASTROF!
Hårprodukter, deodoranter, parfymer, smink och nagellack; är det ok? hur länge till isf?
Det kommer GARANTERAT att bli slut på det om jag får gissa... Får man borsta tänderna då?Använda tvål?...
Nej, vi kommer säkert att gå runt som stinkande svettlökar snart för att ALLT blir FÖRBJUDET nu när vi verkar ha kommit in i förbudträsket!
Men allvarligt: JÄTTEFINT att vi är rädda om varandra och ser till hälsans bästa!
Tror dock, med största sannolikhet, INTE att detta (FÖRBUD) är ett lämpligt och fungerande sätt.
Nu har jag sagt mitt i denna fråga. Känns skönt att ha fått lätta på mitt frustrerande hjärta lite.

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg! Tycker den är skitkul!

    SvaraRadera
  2. Kolla snorklans blogg, har ändrat layout :P

    SvaraRadera