söndag 2 maj 2010

i brist på egen fantasi...

...så är det ju tur att det finns ANDRA som besitter en högre tankeverksamhet än jag själv!

Vännen Emma (www.iamgonnagetmeapieceofthesky.blogspot.com) har kommit på iden med att inte äta godis under hela maj månad!

Efter som jag är lite av en "allt eller inget" tjej så trodde jag att man bara MÅSTE hålla uppe med godis (eller andra konstiga påhitt) under ett HELT år för att överhuvudtaget ha tillstånd att avsäga sig vissa frestelser...
Tack vare Emma insåg jag att det är för MIN skull jag gör det, så även om jag lovar mej SJÄLV att hålla uppe en vecka, en månad, en DAG, eller ett år så är det bara jag själv som behöver bry mej egentligen...

Eftersom jag har bestämt mej för att "röra om" lite i min livssituation nu så tänkte jag faktiskt haka på Emma med det där "godisförbudet" nu under maj månad.

Tänker dock INTE anstränga mej till döds. Blir det för olidligt så tänker jag absolut köpa mej en påse snask!

Men snälla, stöd mej lite i detta så ska jag nog fixa´t! ;o)

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Men woho! Vi gör det till en pakt! :) Så kan vi peppa varandra. Och exakt, man gör det ju bara för sin egen skull. Jag gör det mest för att jag vill testa viljestyrkan, men samtidigt gör det ju ingen skada att dra ner lite på sockerintaget ;) Så kan vi ge oss själva en belöning i juni! :D Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Får man haka på fast det gått 2 dagar redan? Behöver också pepp!!

    SvaraRadera