fredag 14 maj 2010

påminnelse till Mej

.
Tänk att jag har så lätt för att glömma allt som jag tycker om och trivs med!
Dåliga saker och negativa händelser fastnar som klister på minnet....

Var precis ute på en prommis med Melvin.
Det har ju tokregnat, vilket gör mej till en ännu värre bitter-f***a än jag redan är.
Var grått och "blött" ute men den friska luften som uppenbarar sig efter en riktig regnskur är ju ovärderlig!
Åh, vad jag mår bra av den, njuter bara av att andas. Inte nog med att det är friskt som bara den, det LUKTAR ju så gott också!

Då jag gick och funderade på allt och ingenting sprang Melvin i sin egen lilla värld ute på åkern.
Hörde en bil komma så jag ropade på Melvin för att han inte skulle få för sig att hoppa ut på vägen precis som bilen körde förbi.
Han sprang mot mej men bilen kom mycket snabbare än jag hade räknat med...
satte upp handen mot Melv och fick ur mej "stanna"- hoppades att han skulle förstå det där med att stanna fast vi inte har övat det då han redan har fått en inkallning.
vad händer då?!
-Melvin stannar på fläcken, sätter sig och stirrar mej rätt in i ögonen med hans "vad-ska-vi-göra-nu-blick", jag står på vägen och stirrar tillbaka när bilen vevar ner rutan för att i förbifarten säga: "vilken duktig hund!".
Bilen rullade vidare och jag kände hur jag log med HELA ansiktet!
Slog nästan huvudet i himlen för att jag växte så mycket av det där!

Ja, eller hur är han HELT fantastisk!?

Blir så stolt!
Detta är självklart helt ointressant för alla utom mej att läsa.
jag måste dock skriva ner det för min egen skull nu då jag vet att jag kommer att glömma denna enorma stolthet och lycka inom kort.
Nu kan jag läsa detta själv ibland och försöka komma ihåg hur glad jag kan känna mej! :o)

Tänk att den kvinnan i den bilen kunde göra HELA min dag på bara två sekunder utan att ens stanna!
Tack för det kära du, vem du nu var...

Kram, Puss

2 kommentarer:

  1. Fan va duktiga ni e!!! :D

    SvaraRadera
  2. Vad bra ni är! Vem vet, det kanske är lydnadskursen som har sin omedvetna inverkan på er?

    Angående din kommentar på min blogg så; Det var En & En Halv Bar som inte har nå' kolsyra (eller koll på klockan..?)

    Angående de fina kommentarerna på vicwesfoto.blogg.se ; Tack, du är så gullig!! Kanske man kan få komma och plåta melvin när man blivit lite mer van med inställningarna?

    Puss och kram käraste!

    SvaraRadera