måndag 10 maj 2010

RumpLyft

.
Ska börja med att ge lite beröm till tv4'as "förkväll".
Snacka om praktexempel för att VÅGA göra bort sig!
TACK FÖR DET!

Om någon vill komma och klämma på min rumpa (som har fått sig ett rejält lyft idag) så är det bara att lämna en kommentar så bokar vi in en tid.
Jag har nämligen varit ute i skogen med rehabiliteringsgruppen och traskat.
Vi gick 2 timmar i skogen. Världens långprommis!
Inte nog med att vi gick långt och länge - vi gick i värsta terrängen också!
Upp och ner, ner och upp, över stockar och stenar, kvistar och kottar...
Japp, jag riktigt KÄNDE hur rumpen flyttades högre och högre upp och blev allt fastare... ;o)
(ALLTID kul att överdriva en skvätt)

Mina benhinnor har dock börjat pocka på uppmärksamheten.. Kör stenhårt med linement och benvärmare för att de inte ska förstöra mina "framsteg"...
Blir galen om det blir olidligt och jag inte kan gå..
Jag har, som sagt, svårt för det där "lagom".. Hittar inget mellanläge utan ska det vara så ska det vara.
Rädd för att om mina benhinnor "vinner" denna kamp, så kommer mitt "egensinne" att "bryta in" och får mej att lägga ner allt igen...
Behöver VERKLIGEN hålla igång detta "vandrandet" nu...

Ska inte sura ner mej nu iaf!
Än så länge fungerar det!


I morgon är det dags!
Har fått kallelse till psyk för att "utreda" om jag ska vara med i gruppterapin.
Imorgon ska jag dit. Efter det mötet är det dags att låta barnmorskan ta sig en kik mellan benen. Ska alltså, ÄNTLIGEN, göra ett nytt cellprov.
Inte många gånger som man har längtat efter att få placera sig i gynstolen..
Kan inte heller påstå att jag har känt mej "lugn" sedan jag fick höra att jag har cellförändringar.
Nej, blir bra att kolla upp det på nytt.

Kram , Puss

3 kommentarer:

  1. Hoppas du vinner över benhinnorna. Har också problem med dom.. :/ Mkt stretch & liniment + voltaren är det som gäller.
    Hoppas det går bra imorgon. Får höras efteråt.
    Puss & kram fina du!!

    SvaraRadera
  2. nej nej. inte voltaren! Jag e oxå sugen på att ta det som mina känns nu, men då känner du inte hur det känns, och kan överanstränga dem ännu mer! Så skippa voltarenet! Fan, 2 timmar, va duktiga ni va!!! :D sur att jag inte kunde följa! Och lär inte kunna va me imorrn heller om dte nu blir operation...:(

    SvaraRadera
  3. Vad super att du orkade gå i två timmar och lycka till i gynstolen idag.

    kram!

    SvaraRadera