torsdag 6 maj 2010

Ny kärlek..

.
Fan! Har fastnat igen!
Denna gången har mitt hjärta stulits av... - Min STEGRÄKNARE!
Tro det eller ej men jag upptäckte, till min fasa, att den har blivit livsviktig för mej!

Hör själva:
* Den ligger bredvid mej på sängbordet när jag sover.
-När jag vaknar ligger den där, vi utbyter några flirtiga blickar innan den ser mej djupt i ögonen och ber: "sätt på mej"... eeeeh!?!?
* När jag duschar lägger jag denFet, mjukt och skönt, på mina smutskläder (som av underlig anledning ALLTID hamnar tvättkorgen istf I!...).
Där ligger den och troget väntar tills jag är färdig.
* När jag väl är färdig i duschen (detta upptäcktes idag) så tar jag den lille i mina händer, lika mjukt och försiktigt som om den vore en liten kycklingunge, och tar den med in i sovrummet där den ska få hjälpa mej att välja ut ett par strumpor som kan vara lämpliga att fästa den lille "plutten" på... (????)

Innan jag, idag, placerade den på strumplinningen, kom jag på mej själv med att titta på den och tänka: "jag kan till och med placera min tumme på dej och du räknar ut min puls! Tid kan du oxå ta och en klocka har du.
Fan vad du är bra!"..
Alltså detta tänkte jag med ett tonfall som var lite (ganska mycket) åt det "vad-du-är-plutti-nutt-skrutti-snutti-bra-"tänk!
Väckte mej själv ur min idiotiska "dvala", påminde mej om att detta bara är en GREJ! Ett TING!
Den har definitivt INGA känslor för mej och kommer garanterat sluta fungera snart!
Skulle den, mot förmodan, HA känslor så skulle den tycka att jag var världens största IDIOT och lämna mej som jag håller på!

Ha ha! Här sitter jag och GNÄLLER över att jag inte kan "" mina känslor när jag samtidigt "pratar" med en STEGRÄKNARE... Ah. Så kan det vara.

Hur som helst så ringde IMA (min kontakt på Hedemorapsyk) idag.
Jag kommer att bli kallad dit snart för att genomgå en utredning som sedan kanske leder till att jag får börja i gruppterapi också.
Det kan bli bra...
Har funderat på det där med "gruppterapi" ett längre tag men då min nuvarande psykolog ansåg att jag nog inte skulle kunna "vara tyst" och ge alla möjlighet att prata så lades det på is.
Nu verkar det vara dags att utsätta mej för dessa situationer.
Känns som ett steg i rätt riktning!

Torsdag och HUNDKURS igen!
Har fått ett tips av Maggan (granne) som ska motverka att han fokuserar mer på nosandet än på mej.. Skönt om det fungerade.
Återstår att se.

Kram , Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar