torsdag 13 maj 2010

Välorganiserad Garderob!

.
Idag har det ju varit världens bästa städdag!
Regnet har öst ner så man har inte missat ngt ute direkt...

Jag har varit helt bestämd på att det är absolut förbjudet att städa i lägenheten innan garderoberna har rensats (får sådana idéer ibland).
garderoberna har inte kunnat rensats förrän jag har köpt sopsäckar (därför har jag då undvikit att köpa sopsäckar...)
Idag har ju dock Gud och alla änglar pissat på oss hela dagen så jag såg ingen anledning alls att skjuta upp mina graderobsplaner mer (förutom sopsäckarna då... ersatte dem med vanliga Icapåsar).

Jag har alltså gått igenom tröjgarderoben idag och vikt alla tröjor så att jag, nu mera, SER vad som finns där i!
Nu törs jag återigen passera garderoben utan att vara rädd för att dödas av dess dörr som av alla "klädpåskjut" gott och väl skulle kunna skjuta upp och ge mej en feting-smäll.
Jag kan även öppna garderoben utan att anfallas av vilda tröjor som bara väntar på att få ramla ut i en stor hög på golvet.
När jag stänger behöver jag inte hålla för med hela kroppen för att snabbt slänga igen dörren (observera SLÄNGA IGEN dörren. Det har nämligen krävts våld för att lyckas med stängning.).
Nej, nu känner jag mej otroligt harmonisk och har redan hunnit öppna garderobsdörren ett flertal gånger just för att njuta av detta undervärk.

Inte nog med det!
Jag har även rensat lite i min "skrubb" (som också använts som garderob men även som ett "jag-slänger-in-allt-som-jag-inte-behöver-nu-utrymme"). Blev STOR skillnad!
Har också SLÄNGT(!!!) TRE par skor!!! (gjorde ingen större skillnad men det var ett sätt att övervinna mej själv...)

Har "byxgarderoben" kvar...
Den är svår då jag VET att jag inte vill göra mej av med NÅGRA av byxorna som finns där i...
Den består dock till största del av SKITSMÅ brallor som jag inte kan ha nu men aldrig heller kommer att kunna få på mej...
ja, det blir ett bekymmer.. Kanske lämnar den som den är och fortsätter låtsas som att jag KAN ha byxorna.. (iaf någon gång)

jo jo, men då är det städning av lägenhet som återstår.
Tyvärr så ska ju jag och Melvin på hundkurs kl 18 så jag hinner inte med städet idag.
Jag är ju sådan som MÅSTE göra klart och ORDENTLIGT om jag påbörjar något.

Men första steget är iaf avklarat!

Kram , Puss

1 kommentar:

  1. Duktig kicka! Kanske man kan få komma på inspektion snart då?

    Jag saknar dig så himla mycket! Blir nästan lite bitter när jag läser din blogg och blir påmind om hur härligt det är att 'bara vara' med dig! Du är ju så rak och öppen!
    Love it!

    Ha det bäst gumman! (Hoppas vi kan få till en träff snart!!)

    Pussar & Kramar

    SvaraRadera