tisdag 11 maj 2010

"Gynuttryck" & Stort beslut på min "betalda väninnas" axlar...

.

Jag och Melvin började dagen med en prommis i skogen.
Vi gick HELT själva så jag är riktigt stolt att jag tog mej ut på ordentlig walk utan "draghjälp".

Ok. Har ju träffat två psykdamer på hedemorapsyk idag ang gruppterapin.
För MIN del lät det kanon! Tror verkligen att det skulle vara skitnyttigt för mej och verkligen ge resultat!

Det värsta var att hela tanken bakom MBT behandling är ju att man ska gå i gruppterapin men samtidigt jobba med SAMMA saker (vad jag förstod) i den individuella terapin...
Psykologerna skulle "köra med öppna kort" mellan varandra vad gäller patienten.

Problemet är ju att den psykologen som jag gick hos (och var MYCKET NÖJD MED) i hedemora förut talade ju om för mej att hon "inte klarade av mej och visste inte hur hon skulle hjälpa mej vidare"...
Hon avslutade helt enkelt min terapi när jag hade börjat öppna mej som mest och verkligen börjat lita på och anförtrott mej till henne.
Hon lämnade mej med orden: "du ska absolut fortsätta i terapi hos någon annan men kanske inte ännu... kan nog vara bra att du jobbar lite med det vi har börjat på först...?"
Som en liten treårig som precis insett att hon tappat bort alla hon känner och står helt ensam inne på ett köpcenter - så kände jag mej.

Kommer inte ihåg mycket mer från den tiden än att det var absolut smartast att avsluta livet en gång för alla och inse att jag inte platsar.

Min räddning var att mamma, snabbt som fan, lyckades få in mej i falun hos "G" (som jag kallar för min "Betalda väninna" då hon får betalt för att sitta och diskutera mina problem och funderingar och försöka hitta lösningar på dem).

Oj, nu tappade jag nästan tråden...
Åter till det som blir ett problem för gruppterapin:
"G" sitter ju alltså i Falun och dessa två "gruppdamer" var osäkra på om hon var beredd att jobba med dem och på deras sätt med mej...
Om inte så rasar ju allt och jag kan helt enkelt inte ingå i MBT:n..
Det är ju det som är tanken och hela grejen..

De skulle kontakta G och kolla med henne om det gick att lösa.
Nu är jag ganska nervös...
Tror att det vore ett bra steg för mej så jag kommer att hålla tummarna och HOPPAS tills de hör av sig!

GYN då:
Jo, nu är det bara att vänta i ca tre veckor till innan provsvaren kommer...

Men fy fan vad skunkigt det känns att slänga upp sig i den där stolen...
Jag kom att tänka på att det är ett UNDER att gynekologerna är så otroligt rara!
Tänk att varje dag på jobbet få höra:
"Men fy fan vad jag tycker att det här är äckligt"
"Det här är INTE kul"
"åh vad äckligt"
"Usch så obehagligt"
"Känner mej lite billig när jag ligger här"
"aj aj.."
hmmm....
Nej, det kan ju inte vara roligt att höra så mycket negativt...
Det är ju deras jobb liksom...
Jag bad faktiskt om ursäkt efter att ha kläckt ur mej några av ovanstående strofer..
När hon då log och svarade: "Det är lugnt, jag är van", så bestämde jag mej för att hädanefter INTE visa hur otrevligt jag tycker att det är att placera rumpen i gynstolen.
Nej, nästa gång ska jag skutta upp där och använda mej av uttryck som typ:
"oh, vad mysigt"
"vad luftigt och härligt detta känns"
"kanske man ska bli naturist"
"vad trevligt vi har det
Eller kanske:
"Har du något förslag på frisyr till mufflan?"

Varför inte?!
Måste ju vara trevligare för dem att höra...
Jag kan då säga typ: "Vad trevligt vi har det" Men menar: "Fan vad äckligt! HURRY!!!".
Jo, så får det bli.
Jag ska tänka tvärt om tänk.
RESPEKT FÖR GYN!

-

*NattiNatt*

Kram , Puss

3 kommentarer:

  1. Gud va du är härlig gumman!
    Det går ju bara att älska dig!!!!

    SvaraRadera
  2. Du är jätte duktig! Jag håller tummarna här borta!
    Tack för mysig fika idag, jätte skönt att prata av sig med nån som förstår!
    Kramar M

    SvaraRadera
  3. hahaha fan vad jag skrattade åt gyn-tankarna :P Fast fick ångest nu, glömde ju HELT bort igår att fråga om hur det gick! *skäms* Kanske för att jag vet att du inte vet förrän det kommer svar.. men iaf..FÖRLÅT!

    SvaraRadera