tisdag 4 maj 2010

FARLIG POST!

Ibland kan det ligga brev i min brevlåda som jag blir SKITRÄDD för..
(som att det vore ovanligt med min rädsla...)
Idag var en sådan dag.

När jag öppnade locket på min låda och kikade ner så låg där ett alldeles ensamt kuvert.
Vitt kuvert.
Ett sådant utan frimärke, med "porto betalt"-stämpel på.
Ett brev där min adress är DATASKRIVEN och därför alldeles skithögfärdigt!

"statistiska centralbyrån" stod det som avsändare.
Håll med om att det lät som ett stort HOT!?
"statistiska centralbyrån kallar dej till ett mänskligt test där vi kommer att utvärdera din kondition, psykiska hälsa, mattekunskap och allmänbildning. Allt kommer att ske på ENGELSKA och testet kommer att avslutas först när antingen ditt högra lillfinger eller din vänstra stortå trillat av."

Men typ var jag SÄKER på att det skulle stå i detta skitfarliga brev.
Visste inte om jag skulle våga öppna. bestämde mej för att INTE öppna... Insåg att det var fel metod. Fet
Både mot avsändaren OCH min egen personliga träning.

Öppnade.
Inuti låg ett "gulaktigt" papper där det klargjordes att JAG hade blivit utvald att delta i en undersökning om hur många som har ett arbete, som är arbetslösa, studerar eller hemarbetar osv.

Men det var väl själva fan!
Snacka om otur!
Ja, nu blev jag ju inte uppäten av brevet och så himla fraligt var det ju inte...
Men JAG av alla!
Jag som sitter, stup i ett, flera gånger om dagen, och känner mej misslyckad då jag inte klarar av att jobba! Sitter och tycker att min plats på jorden är totalt meningslös och onödig då jag inte lyckas fungera.
Då ska jag bli utvald att sitta och berätta detta för någon undersökningsnisse.
Någon idiot som ska få mej att svara på en massa frågor som bara kommer att bevisa, ändå mer, för mej själv att jag är KASS och STUPIDO!

"INTERVJUN BRUKAR INTE TA MER ÄN 10 MIN".
Så stod det i brevet.
Nej men visst. 10 minuter är väl inget.
10 minuter där jag ska sitta och svettas, darra, misstolka och hålla focus...
Det blir skitbra!...-NOT!

Förresten så är det inte nog med det!
Jag HATAR att prata i telefon!
Telefonen är en utav mina värsta fiender.
Så fort den ringer så får jag hjärtklappning.
Kommer alltså säkert inte ens att svara när de ringer från den där "statistiska centralbyrån".

De flesta som känner mej och vet vem jag är är också medvetna om att jag inte svarar så ofta när det ringer. Varför skulle jag göra undantag för detta?
Tänker jag INTE göra.
Nej, vill de absolut ha tag på mej så får de skicka SMS som alla andra gör när de vill nå mej.
Punkt slut!

Kram , Puss

2 kommentarer:

  1. Hahaha, du är så underbar gumman!
    Älskar din blogg!
    - Och dig!!!

    Jag har själv fått två(-tre?) sådana där brev! Om man faktiskt gör dom och skickar in brukar man få något -typ en trisslott- som tack för hjälpen!

    Ha det bäst så länge!

    SvaraRadera
  2. Grattis, Du har en suveränt bra blogg! Och oerhört bra på att uttrycka Dig och berätta om Din situation! Jag hoppas Du kommer tillrätta med Din sjukdom - själv tror jag Du är på rätt väg med det fina sätt Du berättar om Din situation! Det kan inte gå på annat sätt än att allt kommer att bli bra för Dig! Lycka till och ha det bäst Lasse

    SvaraRadera