lördag 15 maj 2010

Socialträning!

.
Idag har det väl varit hel fantastiskt väder?!
Jag och Jenny började dagen med en prommis med hundarna.
11.00 drog vi in till Hedemora där det var marknad för att socialträna Melvin (Mej med för den delen).
Jag är så stolt!
Han var helt sjukt duktig! IGEN!
Melvin är INTE van vid sådana tillställningar men fann sig direkt och skötte sig exemplariskt
Jag upptäckte en ny bit i mej själv då vi hade "tränat klart", Nämligen att med Melvin i närheten så blir jag mycket tryggare i mej själv och inte alls lika "rädd" för att möta människor som i vanliga fall.
Vågade till och med PRATA med folk utan att känna en inre panik.

Tro det eller ej men jag fick syn på en tjej som jag inte träffat på SKITLÄNGE!
Hade Melvin inte varit med hade jag gjort en helomvändning eller gått världens omväg för att inte behöva bli sedd och då också tvungen att hälsa och prata.
Nu var ju Melv med så jag gick vidare men inställningen att "hon kanske ser mej, gör hon inte det så går JAG fram och kramar henne".
När jag kommit ganska nära såg jag att hon var mitt uppe i ett samtal med några andra och såg inte mej.
Där gick iaf min gräns oxå, även om Melvin var med.
Är någon upptagen så tränger jag mej inte fram.. Ganska normalt antar jag.

Nu på eftermiddagen har jag suttit ute på balkongen och njutit av solen.
Läst en bok... Underbart!

Daniel ringde och var partysugen. Ville ha skjuts.
Gick in för att pylta på mej lite kläder (då jag inte tänker sätta mej i bilen iförd endast gropiga lår, korta shorts och en tubtop utan BH som skulle få vem som helst att börja tänka på en avocado...(?) jag menar; TÄNK om det skulle bli ngt fel på bilen så jag vart tvungen att kliva ur!?) (vilken enormt lång parentes det där blev... Nu vart det ju en till!... Återgår till "starten") När jag, hur som helst, stod i badrummet upptäckte jag att jag fått färg allra redan! Kul!

Oj, nu måste vi åka!

Kram , Puss

1 kommentar:

  1. Vad kul att höra att det går framåt för dig/er!
    Kramar

    SvaraRadera